"Ogród Zuzanny - Odważ się kochać" - J. Bednarek, J. Kaczanowska (przedpremierowo)

Autor: J. Bednarek, J. Kaczanowska
Tytuł: "Ogród Zuzanny - Odważ się kochać" (tom II)
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 400
Premiera: 01.08.2018

Niezwykle rzadko sięgam po literaturę, która odbiega znacznie od moich gustów. Czasem jednak robię wyjątki. Kiedy przeczytałam na początku roku pierwszy tom "Ogrodu Zuzanny", czyli debiut Justyny Bednarek i Jagny Kaczanowskiej, byłam wręcz zachwycona. Uśmiech zagościł na mojej twarzy kilka tygodni temu, gdy dowiedziałam się, że tom drugi jest już prawie gotowy. W momencie otrzymania propozycji przedpremierowej recenzji, nie wahałam się ani minuty. To była dobra decyzja. Czekałam na kontynuację losów Zuzanny i jej przyjaciółek ze Starej Leśnej.

Tytułowa Zuzanna układa sobie życie u boku ukochanego Adama. Razem z nastoletnim synem przeprowadzają się do Jolancina. Ich miłość rozkwita, co bardzo cieszy nestorkę rodu - Cecylię. Nieco mniejszą radością pała natomiast matka Zuzanny. Odkąd córka związała się z Adamem, kobieta czuje się nieco samotna. Związek Zuzanny i Adama jest tym, o czym od zawsze marzyła Wola Migas. Kobieta uparcie twierdzi, że nie ma szczęścia do mężczyzn. Od dawna nie była w żadnym związku. Na domiar złego gnębić ją zaczyna szefowa salonu fryzjerskiego, w którym pracuje. Tymczasem nad księgarnią Kazi wisi widmo upadku. Przez podpisanie niekorzystnej umowy z Janem Marią Sochackim grozi jej utrata ukochanego miejsca pracy. Ale to nie jedyny szwindel Sochackiego. W ostatnich latach grono jego wrogów nieco się rozrosło. Mężczyzna ma na pieńku nie tylko z Kazimierą. Sprawy komplikują się w momencie odnalezienia zwłok mężczyzny. Okazuje się, że został on otruty. Do śledztwa zostaje włączony miejscowy policjant Piskała.


empik.com
Jak wspomniałam na wstępie, książka jest kontynuacja losów mieszkańców Starej Leśnej. Tym razem autorki postanowiły skupić się bardziej na pozostałych bohaterkach powieści, niż na samej Zuzannie. W moim przekonaniu, największą uwagę poświęciły Wioletcie Migas.  I słusznie. Na jej przykładzie pokazały z jakimi problemami borykają się na co dzień zwyczajni ludzie. Za pozytywne, a wręcz humorystyczne emocje odpowiada natomiast Robert Kozak - szef Kozak Garden. Mężczyzna musi sprostać nie lada wyzwaniu, jakim jest rola ojca dwóch niesfornych bliźniaczek.

Przyznam szczerze, że trochę się obawiałam, czy autorki staną na wysokości zadania i stworzą książkę, która będzie równie przyjemna w odbiorze, jak poprzedni tom. "Ogród Zuzanny. Odważ się kochać", czyta się lekko i przyjemnie. Wszystko to za sprawą ciekawych historii, dobrze wykreowanych bohaterów i życiowych perypetii, które nie są oderwane od rzeczywistości -  (przynajmniej w większej części ;).

Choć powieść Jagny Kaczanowskiej i Justyny Bednarek miejscami wzrusza, wywołuje także niejednokrotnie  uśmiech na twarzy. To  książka dla osób w każdym wieku - trafi zarówno do młodzieży (wątek syna tytułowej Zuzanny, a także przygody Malwiny i Jurko), jak i do starszego grona. Tymczasem czekam na informację, kiedy ukaże się tom trzeci. Przeczytam na pewno!

Polecam
8/10






Za możliwość recenzji książki dziękuję:


Komentarze

  1. Będę polować na ten tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę serię, bo czytałam o niej tyle dobrych słów. Twoja recenzja tylko utwierdziła mnie przekonaniu, że to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać aż przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich książek nie czytam, bo jestem za mały, ale czytam inne książki ;D Zapraszam do mnie . Pozdrawiam ! ~ Bartek
    http://bartollandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz