"Między prawami. Przedpiekle" - Vera Eikon

źródło: kasia i książki
Autor: Vera Eikon 
Tytuł: "Między prawami. Przedpiekle"
Cykl: Między prawami.
Self-publishing
Ilość stron: 438

Jak cienka jest granica między dobrem, a złem? Jak wiele wspólnego ze sobą mają policja, mafia i polityka?  O kolejnych przestępstwach codziennie słyszymy w radiu, telewizji, czytamy o nich w prasie czy w internecie. Zło towarzyszy w naszym życiu nie od dziś, a walka z nim poniekąd przypomina walkę z wiatrakami. Służby specjalne niekiedy muszą wykraczać poza swoje kompetencje, by postawić kres przestępczości. Vera Eikon w swojej nowej książce pt. "Między prawami. Przedpiekle" porusza wszystkie te wątki.

Alan Berg ps. Proca, komisarz z Centralnego Biura Śledczego, po trzymiesięcznej współpracy zagranicznej wraca do Polski. Przełożeni naciskają, by w końcu rozpracował gang narkotykowy z Żoliborza. Podczas jego nieobecności temat stanął w miejscu, a dla "góry" ważne są wyniki. Komisarz wraz ze swoją grupą operacyjną przystępują do pracy. Niestety okazuje się, że równolegle będzie zmuszony wdrożyć się w inną sprawę. Jego dobry przyjaciel - Julian Sikorski, ps. "Młody", przechodzi załamanie nerwowe. Ma to związek ze sprawą zamordowanej prostytutki, która miała kontakty z osobami wpływowymi, a zarazem była informatorką Młodego. Berg postanawia na własną rękę rozgryźć temat. Nie ułatwia mu tego przyjaciel, który próbuje go od niego odwieść. Okazuje się, że sprawa nie jest prosta, a Proca zaczyna dostawać pogróżki. Kiedy próby zastraszenia policjanta nie przynoszą skutku, ginie kolejna osoba, a on sam staje się jednym z podejrzanych. Pomimo, że zostaje zawieszony w pełnieniu obowiązków służbowych, nie zamierza spocząć na manowcach. Z pomocą kolegów z pracy próbuje dojść do osób, które stoją za morderstwami. Wkrótce ma się okazać, że związek z nimi mają wpływowy polityk oraz jeden z policjantów. Pytanie tylko kto gra na dwa fronty?!

źródło: lubimyczytac.pl
Główny bohater to policjant, który angażuje się całym sobą w swoją pracę. Mimo, że grożą mu konsekwencje, podejmuje ryzyko żeby osiągnąć wyższy cel. Nie waha się zaryzykować własnej kariery, mimo, że to właśnie praca jest jego motorem, który go napędza. To postać, do której zapałałam sympatią od samego początku. Warto dodać, że bohaterzy drugoplanowi, czyli współpracownicy grupy operacyjnej "Szakal" to równie ciekawe postacie. Vera Eikon każdemu nadała ciekawych cech, które ich identyfikują. Nie ma miejsca na bohaterów z tzw. mocą nadprzyrodzoną. To mężczyźni z krwi i kości. Autorka dokładnie zgłębiła tajniki pracy policji. Czytając jej powieść odnosi się wrażenie, że trzymamy w rękach książkę napisaną na faktach, mimo, że mamy do czynienia z fikcją literacką.

 "Między prawami. Przedpiekle" to drugi tom przygód komisarza Berga. Pierwszą część - "Między prawami. Polowanie na Wilka" - miałam przyjemność czytać i recenzować, jako jedną z pierwszych książek na moim blogu (tu znajdziecie moją opinię na jej temat). Mi osobiście Przedpiekle podobało się bardziej, choć obie książki czytałam z zainteresowaniem. To rasowe sensacje, które tak naprawdę można czytać niezależnie od siebie. Nie mam zastrzeżeń odnośnie twórczości Very Eikon, ba, pokuszę się o stwierdzenie, że jej książki mają naprawdę duży potencjał. Polecam.






Autorce dziękuję za możliwość zrecenzowania książki i z niecierpliwością czekam na kolejne losy Procy i grupy "Szakal".

źródło: veraeikon.com.pl

Komentarze

  1. Chętnie przeczytam tę książkę, ale zacznę od pierwszego tomu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie mogę się doczekać kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam ani tej Ani poprzedniej książki, o której mówisz. Nie wiem czy takie sensacyjne książki to "mój gatunek", ale fajnie, że Ci się spodobała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem przekonana co do tej książki.. Ale ciesze sie, że tobie sie podobała i niecierpliwie czekasz na kolejny tom.:))
    Buziaczki i zapraszam do nas.<33
    https://teczowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, jeżeli już to zacznę właśnie od niego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię taki typ książek, a o tym cyklu jeszcze nie słyszałam.. Albo nie kojarzę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz