"Lustereczko, powiedz przecie" - Alek Rogoziński

źródło: kasia i książki
Autor: Alek Rogoziński
Tytuł: "Lustereczko, powiedz przecie"
Cykl: Róża Krull na tropie (II tom)
Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona
Ilość stron: 331

27 września swoją premierę miała najnowsza książka Księcia komedii kryminalnej, Alka Rogozińskiego. Jakiś czas temu miałam przyjemność czytać pierwszy tom serii o dociekliwej, nieco nieporadnej dziennikarce i niecierpliwie czekałam na jej dalsze przygody. Co prawda Alek nie pisze w takim zastraszającym tempie jak Mróz, ale może to i dobrze. Warto było chwilę poczekać na tę pozycję.

"Lustereczko, powiedz przecie" to drugi tom, świetnie zapowiadającej się serii kryminalnej o Róży Krull. Tytuł o dźwięcznej nazwie, to część pytania, które zwykła zadawać zła królowa, bohaterka dobrze każdemu znanej bajki pt. "Królewna Śnieżka". Ciekawym faktem jest, że w powieści Rogozińskiego, narcystyczne zapędy nie będą jednak przypisane kobietom...



Skoro nie kobietom, to komu? Wszak to właśnie nam zarzuca się długie pindrzenie się przed lustrem.  Alek Rogoziński w "Lustereczku..." zdecydowanie zaprzecza tej teorii.

źródło: lubimyczytac.pl
Kiedy pewnego dnia, popularna autorka poczytnych kryminałów Róża Krull, zostaje przypadkowym (no dobrze, nie przypadkowym - nikt przypadkiem nie obserwuje ludzi przez lornetkę) świadkiem samobójczej śmierci jednego z uczestników konkursu Mister Polonia, postanawia nieco powęszyć na własną rękę przy sprawie. Szybko okazuje się, że samobójcą jest kandydat do tytułu najprzystojniejszego mężczyzny, który ściślej rzecz ujmując, nie miał powodów by samemu targnąć się na życie. Jak to Róża ma w zwyczaju, w rozwikłanie tajemniczej śmierci niedoszłego mistera, wciąga swojego agenta Pepe oraz przyjaciółkę i menadżerkę - Betty. Całą trójką wkraczają w dotąd obcy im świat idealnych i wymuskanych mężczyzn, którym nie obce są gadżety typu "beauty blender". Wraz z rozwojem wydarzeń, do pomocy włączony zostaje także Mister Polski - Rafał Maślak.

"Lustereczko, powiedz przecie" jest drugą książką Rogozińskiego, którą miałam przyjemność czytać (tak, miałam - nawet ogromną). Swoje kryminały autor okrasza taką dawką humoru, że nie sposób podczas ich czytania się nie uśmiechnąć. Zdecydowanie ma On talent do tworzenia barwnych postaci. Już na wstępie zostajemy zaznajomieni ze wszystkimi, bowiem książka rozpoczyna się od ich spisu i wyłuszczenia ich głównych cech charakteru. Autor często także nawiązuje do realnych postaci - ba, wspomina także o sobie (duży plus za dystans). Cała książka ocieka ironią i dobrym humorem. Alek Rogoziński nie zapomina przy tym o najważniejszym elemencie książki - czyli o zbrodni. Wszystko to składa się w naprawdę dobrą całość. Zakończenie książki sugeruje, że niebawem możemy spodziewać się kolejnych przygód Róży Krull - specjalistki od wpadania w tarapaty ;)

P.S - w sobotę 30 września miałam przyjemność uczestniczyć w spotkaniu autorski w warszawskim empiku, którego gościem był Alek Rogoziński wraz z Rafałem Maślakiem. Nie dziwię się skąd w powieściach Alka tyle dobrego humoru. Jest to tak pozytywna i pełna optymizmu postać, że rzeczą wręcz dziwną było by, gdyby Jego powieści nie były przyprawione żartem.  Ze spotkania udało mi się wynieść (poza oczywiście podpisaną książką i zdjęciami) dużo pozytywnej energii.

No i  najważniejsze - w końcu udało mi się poznać Alka Rogozińskiego osobiście :)







źródło: kasia i książki

Komentarze

  1. Za to zakończenie mam ochotę kogoś pogryźć ;) I jak tu czekać na kolejny tom, a książka świetna, uwielbiam Alka i jego styl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu poznać twórczość Rogozińskiego, bo mam wrażenie, że jestem ostatnią osobą, która nie czytała jego książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha na pewno nie. Ja czytałam tylko dwie, ale naprawdę fajne.

      Usuń
  3. Nie martw się Sylwia nie jesteś ostatnia. W sumie ja o Panu nie słyszałem nigdy... Ale to dlatego, że mało interesuję się polską literaturą ;) Chociaz Kasiu kupiłaś mnie recenzją ;) Na pewno kiedyś rozejrzę się za książką
    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-* polecam polskich autorów. Pod koniec 2016 zakochałam się w rodzimej twórczości.

      Usuń
  4. Nigdy nie czytałam książek tego autora, ale chyba kiedyś muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię autora, z książką na pewno niebawem się zapoznam.

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak znasz twórczość Alka, to wiesz o czym mówię ;-) Fajna książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ją w planach. Lubię takie przyjemne książki. Zazdroszczę spotkania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dużoooo dobrego słyszałam o autorze i mam zamiar zapoznać się z jego wesołą twórczością :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna recenzja.Książka z pewnością jest rewelacyjna.Czytałam kilka tytułów pana Alka i każdy mi się podobał.Skoro to jest jego najlepsza książka to biegnę do księgarni.:)))
    Pozdrawiam
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ogromną ochotę na sięgnięcie po tego autora :D Wszystkie te pozytywne recenzje, zachwalające jego humor i dystans sprawiają, że nie sposób przestać o nim myśleć :D (jeszcze się z tego myślenia zakocham :D ) Chyba naprawdę będę musiała sama wreszcie przetestować :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz to nie są takie stricte książki kryminalne, a komedie. Jest się z czego pośmiać. Myślę, że warto po nie sięgnąć. Mnie kusi bardzo Rudnicka, jeszcze niczego nie czytałam, ale czuję, że też jest moc :)

      Usuń
  11. Muszę w końcu sięgnąć po tego autora. Dopiero dziś trafiłam na Twój blog. Bardzo mi się tu podoba. Oczywiście obserwuję i będę zaglądać częściej. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Eh, a ja dalej nie miałam okazji przeczytać żadnej z książek Rogozińskiego, jednak z racji tego, że mówi się o Nim ostatnio dużo i dobrze, muszę w końcu nadrobić zaległości czytelnicze :) Zapowiada się dobra zabawa :)

    Pozdrawiam 🐺
    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne poczucie humoru, więc wiadomo - pewności, że Ci się spodoba nie ma, ale warto spróbować :D

      Usuń
  13. Jeszcze nie czytałam żadnej z książek Alka, ale mam w planach to nadrobić, bo ostatnio same dobre rzeczy słyszę :) Myślę, że polubię się z jego twórczością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne książki i prywatnie - bardzo fajny facet, z mega poczuciem humoru :)

      Usuń
  14. Ja niestety nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale ostatnio jest strasznie głośno o pozycjach tego autora, więc chętnie nadrobię zaległości :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieniutkie tomy, więc do ogarnięcia w jeden, dwa wieczorki ;)

      Usuń
  15. Czytałam już "do trzech razy śmierć" i z wielką chęcią spotkam się jeszcze raz z Różą Krull:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz