"Pragnienie" - Jo Nesbo - słów kilka o najnowszej części cyklu o Harry'm Hole.

źródło: insta kasia_i_ksiazki
Autor: Jo Nesbo
Cykl: Harry Hole
Tytuł: "Pragnienie"
Wydawnictwo Dolnośląskie
Ilość stron: 463

Czy znacie ten stan, kiedy czekacie na premiery nowych książek? Na premiery książek, pisanych przez Waszych ulubionych autorów? Te przebieranie z niecierpliwości nóżkami? I tę radość, kiedy pojawia się ona w sklepach? Ten stan ogarnął mnie na początku marca, kiedy to dowiedziałam się, że 29-go, dzięki Wydawnictwu Dolnośląskiemu w księgarniach pojawi się najnowsza powieść kryminalna - "Pragnienie" Jo Nesbo.


Na tego autora natknęłam się przypadkiem kilka lat temu, przy okazji zakupu książki pt. "Karaluchy". Wówczas nie wiedziałam jeszcze, że "Karaluchy" stanowią część całego cyklu z norweskim śledczym - Harry'm Hole. Po jakimś czasie, w prezencie urodzinowym dostałam kolejną pozycję tego autora -"Pierwszy śnieg". Jako, że bardzo lubię książkowe cykle (o czym nie raz już wspominałam), zabrałam się do przeczytania wszystkich książek od początku. Poszło błyskawicznie. Dlatego gdy, dowiedziałam się, że powstały kolejne przygody o śledczym Harrym, "Pragnienie" natychmiast stało się moim pragnieniem :)

W dniu premiery książka trafiła w moje ręce.

Czymże zatem jest "Pragnienie"?

Już sam opis książki przekonał mnie do jej przeczytania:
"Młoda kobieta zostaje zamordowana we własnym mieszkaniu tuż po internetowej randce. Ślady na jej ciele wskazują, że sprawca jest wyjątkowo bezwzględny. Presja mediów, by znaleźć winnego, sprawia, że policja zwraca się do Harre'go Hole. Były śledczy niechętnie myśli o powrocie do pracy, przez którą wiele w życiu stracił. Rozpoczyna dochodzenie dopiero, gdy zaczyna podejrzewać, że zbrodnia łączy się z nierozwiązaną sprawą z przeszłości. Podejmuje trop i daje się wciągnąć w nierówną grę z wyrachowanym psychopatą."

źródło: Wydawnictwo Dolnośląskie
Spokojne jak dotąd życie Harre'go znowu wywraca się do góry nogami. Musi bowiem zmierzyć się z odnalezieniem psychopatycznego mordercy, a zarazem z demonami przeszłości.
Harry wraca do "gry". Znowu możemy przekonać się o tym, że jest on świetnym śledczym o nieszablonowych sposobach działania. To co przyciąga czytelnika, to właśnie specyficzna postać głównego bohatera oraz ciekawie skonstruowana fabuła.

W książce pojawia się wątek wampiryzmu. Brzmi niczym bujna fantazja autora, niemniej zjawisko istnieje naprawdę. Morderca o wampirzych skłonnościach, randki w sieci...Co z tego może wyniknąć? Przekonajcie się sami. Powiem szczerze, że za każdym razem, gdy czytam tego typu książki zastanawiam się, czy takie rzeczy faktycznie mogą wydarzyć się w rzeczywistości. I po krótkich przemyśleniach dochodzę do wniosku, że skoro autor wpadł na taki pomysł, to i ktoś inny mógł wpaść na podobny. Nie od dziś wiemy, że na świecie dzieją się rzeczy, o których się filozofom nie śniło. I tu sprawdza się powiedzenie "mniej wiesz, lepiej śpisz".

Nesbo razem z Holem wracają po trzech latach nieobecności w wielkim stylu.
Na takie książki warto czekać. Zdecydowanie jest to najlepsza (w tym roku) przeczytana jak dotąd przeze mnie pozycja.

Uwierzcie mi, nie lubię czytać książek pisanych drobnym drukiem, ale gdy zobaczyłam 463 strony "Pragnienia" - pierwszy raz się ucieszyłam, że Harry zostanie ze mną chwilę dłużej :)

Kasia

źródło: Wydawnictwo Dolnośląskie

Komentarze

  1. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Ta książka jest genialna! Nesbo przeszedł sam siebie, ale najlepiej doceni to ktoś kto przeczytał pozostałe 10 książek z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz