"Radykalni. Terror" - Przemysław Piotrowski

źródło: kasia i książki
Autor: Przemysław Piotrowski
Tytuł: "Radykalni. Terror"
Cykl: I tom - Radykalni
Wydawnictwo: Videograf SA
Ilość stron: 407

"Radykalni. Terror" to pierwsza książka Przemysława Piotrowskiego, z którą przyszło mi się zmierzyć. Co prawda autor ma w swoim dorobku jeszcze kilka powieści, ale ja swoją przygodę z wyżej wspomnianym autorem rozpoczęłam z tą książką. Premiera książki miała miejsce w kwietniu bieżącego roku. "Radykalni. Terror" to pierwszy tom cyklu, który zapewne powstanie w najbliższym czasie. 


Akcja książki dzieje się w 2023 roku, kiedy Europa zaczyna tracić integralność. Poprzez migrację muzułmanów z Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, kontynent targany jest coraz częstszymi konfliktami. Coraz większe terytorium podlega strefie szariatu, powstają imigranckie getta. Głównym bohaterem powieści jest Kuba Polak, który wraz z przyjacielem Michałem i jego dziewczyną Moniką przyjeżdża na wymianę studencką do Hiszpanii. Zakochuje się on w pięknej Arabce imieniem Nawal. Wkrótce okazuje się, że dziewczyna jest w ciąży. Ich szczęście jednak nie trwa długo, bowiem Nawal poszukiwana jest przez swojego ojca i braci. Na oczach mężczyzny, dziewczyna zostaje oblana kwasem, w skutek czego umiera. Kuba i Michał zostają dotkliwie pobici, zaś Monika zostaje uprowadzona przez mężczyzn. Rozpoczyna się walka o odbicie dziewczyny z rąk porywaczy. Do niebezpiecznej gry włącza się brat uprowadzonej, żołnierz Legii Cudzoziemskiej - Krzysztof. 

źródło: lubimyczytać.pl
"Radykalni. Terror" to książka opowiadająca o młodych ludziach, którym przyszło żyć w ciężkich czasach. Wizja Przemysława Piotrowskiego wcale nie jest tak odległa, jak mogło by się nam wydawać. Autor porusza bardzo aktualny temat. W znakomity sposób ukazuje do czego może doprowadzić w ciągu kilku najbliższych lat niekontrolowane przyjmowanie uchodźców, z krajów muzułmańskich. Nie ukrywajmy, że poruszył bardzo kontrowersyjny temat i zapewne znajdzie wśród swoich czytelników, zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Dla jednych przeważająca część uchodźców, to ofiary wojny, dla innych terroryści chcący szerzyć islam i prawo szariatu na całym świecie. Powiedzmy sobie szczerze, że i jedni i drudzy mają trochę racji, nie ma co się nad tym rozpisywać.

Fabuła przedstawiona jest oczami poszczególnych bohaterów. Dla mnie najbardziej przejmujące rozdziały książki, to pamiętnik Moniki. Podczas czytania powieści niejednokrotnie włos jeżył mi się na głowie. Autor bardzo realnie opisał co działo się z dziewczyną podczas przetrzymywania przez porywaczy. Powiem szczerze, że gdy książka wpadła mi w ręce niespecjalnie do mnie przemawiała. W przypadku tej pozycji sprawdza się powiedzenie, że nie powinno się oceniać książki po okładce, która w mojej opinii nie jest górnych lotów, nie mniej trafia w sedno tematyki.

Mocna, przejmująca książka, dzięki której na obecną sytuacje, mającą miejsce na naszym kontynencie patrzę z nieco innej perspektywy. Zakończenie świadczy o tym, że będą kolejne tomy "Radykalnych". Jest to dla mnie świetna wiadomość, bo z całym przekonaniem po nie sięgnę. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych książek jakie przyszło mi do tej pory przeczytać. I z pełną świadomością mogę ją Wam polecić.

Kasia


Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję: 


Komentarze

  1. Cieszę się, że Tobie również książka się spodobała, bo chociaż faktycznie porusza kontrowersyjny temat, to cała fabuła jest tak wciągająca, że staje się jedną z najlepszych książek jakie czytałam. Również nie mogę doczekać się kolejnego tomu.

    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czytałam jej recenzję na jednym z blogów i przyznam, że bardzo mnie zaciekawiła. Wydaje się, że jest poruszająca, a ja lubię takie książki i z chęcią sięgnę także po tą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie. Jak tylko będę miała ochotę na jakąś mroczną powieść, to na pewno sięgnę po powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również mam chęć na kolejne tomy, świetny pomysł i rewelacyjna realizacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Muszę sięgnąć też po inne pozycje Piotrowskiego.

      Usuń
  5. Jest to moje pierwsze spotkanie z tym tytułem, ale dzięki Tobie myślę, ze zaowocuje tym, ze sięgnę po tę właśnie pozycję - dzięki! :)

    Pozdrawiam 🐺
    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko znajdziesz czas, to ogarnij. Dobra książka.

      Usuń
  6. najgorsze jest to, że za kilka lat może się okazać, że fikcja i rzeczywistość mają ze sobą wiele wspólnego... pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz