"Neo-Nówka. Schody do nieba" - Bogu i ferajna w wywiadzie z Krzysztofem Pyzią

mój kasia_i_ksiazki
Autor: K. Pyzia, R. Żurek, R. Bielecki, M. Gawliński
Tytuł: "Neo-Nówka. Schody do nieba"
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 336


"Oto książka, której autorzy woleliby, żeby się nie ukazała"

"Tej książki miało nie być. Ale kłótnia na temat jej powstania dała autorom do myślenia - sama w sobie byłaby niezłym kabaretem. Bo Roman Żurek, Michał Gawliński i Radosław Bielecki są w tym absolutnymi mistrzami." Taki fragment przeczytać możemy w opisie książki na jej tyle, gdy tylko trafi nam ona w ręce. I trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że członkowie jednej z czołowych grup kabaretowych, nie są mistrzami w swojej dziedzinie.



Na piętnastolecie istnienia kabaretu Neo-Nówka ukazała się książka pt. "Neo-Nówka. Schody do nieba". Jest to wywiad, przeprowadzony przez autora książki - Krzysztofa Pyzę z Romanem Żurkiem, Radosławem Bieleckim oraz Michałem Gawlińskim, czyli obecnym składem wyżej wspomnianej grupy.

A skąd książka znalazła się u mnie? Któregoś dnia, buszując między półkami w księgarni, rzuciła mi się w oczy niebieska książka. Od razu przyciągnęła ona moją uwagę (może dlatego, że lubię niebieski kolor). Miłym zaskoczeniem było dla mnie, kiedy okazała się być ona biografią grupy Neo-Nówka, kabaretu, który potrafi poprawić humor niejednemu smutasowi. Jako, że jestem osobą, która w dużej mierze, poza komórkami, składa się również z ogromnych pokładów poczucia humoru, nie mogłam wyjść ze sklepu bez tej pozycji.

źródło: proszynski.pl
Nie ukrywam, że książkę czytałam z przerwami. Nie jest to wszak wielowątkowa powieść sensacyjna, ani scenariusz "Mody na sukces" z ogromem głównych bohaterów, a luźna rozmowa między autorem, a członkami grupy. I jeśli do tej pory nie lubiliście biografii, po tą śmiało możecie sięgnąć, bowiem nie jest to typowa biografia. Tu ani przez sekundę czytania nie powieje Wam nudą.

Na każdym kroku rozmowa przeplatana jest wysublimowanymi żartami, zabawnymi anegdotami, zdjęciami z występów oraz wypowiedziami znanych osób (m.in. Pawła Małaszyńskiego czy lidera zespołu Perfect - Grzegorza Markowskiego). Mało tego, dzięki autorowi możemy przypomnieć sobie najbardziej kultowe skecze, w których występują Paciaciakowie, Boguu, czy też Wandzia Nieusz z domu Zostaw, bowiem m.in. one również zawarte są w książce.

Krzysztof Pyzia świetnie sprawdził się w swojej roli. Zrobił kawał dobrej książki, obowiązkowej dla każdego fana owego kabaretu. Warto poszerzyć biblioteczkę o tę książkę. A jak ktoś z Was ma wątpliwości czy wybrać się kiedyś na występ Neo-Nówki, niech się nawet chwili nie zastanawia. Byłam kilka lat temu i gorąco polecam. Ubaw po pachy :)

źródło: miastokolobrzeg.pl

P.S. - jeśli jadąc środkami komunikacji zobaczycie osobę, która śmieje się jak przysłowiowy "głupi do sera", to najpierw zerknijcie czy w rękach przypadkiem nie trzyma książki Krzysztofa Pyzi "Neo-Nówka. Schody do nieba".

Kasia

źródło: .rotunda.pl/aktualnosci/kabaret-neo-nowka


Komentarze

  1. Uwielbiam kabaret i jak tylko będę mogła na pewno przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz